coronavirus covid-19

         

Maya Xiao – Interact Analysis COVID-19 Insight Service

Maya ma interdyscyplinarne zaplecze techniczne w zakresie automatyzacji systemu, energii odnawialnej i inteligentnie podłączonych pojazdów. Odpowiada za chińską automatykę przemysłową Interact Analysis i badania NEV.

      W naszym neutralnym scenariuszu po COVID-19 (zakładamy 3 scenariusze – pozytywny, neutralny i negatywny) globalne dostawy wózków widłowych w 2020 r. wzrosły o zaledwie 1,4% w porównaniu z 2019 r. Jest to znacząca korekta w dół w stosunku do naszej poprzedniej prognozy na poziomie 3,7%, dokonanym pod koniec lutego 2020 r. Jednak pandemia COVID-19 prawdopodobnie spowoduje ponowne wsparcie niektórych gałęzi przemysłu produkcyjnego i przyspieszone przyjęcie automatyzacji w celu zabezpieczenia przed przyszłymi zakłóceniami łańcucha dostaw. Wszystko to ma przyspieszyć średnioterminowy wzrost rynku wózków podnośnikowych. W rezultacie zwiększyliśmy prognozę globalnej stopy wzrostu w 2021 r. z 6,5% do 8,2%. Po 2023 r. tempo wzrostu rynku najprawdopodobniej powróci do poziomów przewidywanych przed wybuchem epidemii. Obecny rynek wózków widłowych jest podzielony w przybliżeniu na 60-40 pojazdów elektrycznych i diesla. Elektryczne wózki napędzane ogniwami ołowiowo-kwasowymi są obecne na rynku od lat, a  zajmują one obecnie około 80% zelektryfikowanego rynku. W naszym nowym raporcie Interact Analysis zastosował modelowanie predykcyjne, aby przewidzieć wyraźne odejście od mocy diesla w następnej dekadzie na korzyść elektryczności; oraz odejście od akumulatorów ołowiowo-kwasowych na rzecz akumulatorów litowo-jonowych i ogniw wodorowych.

   W ostatnich latach nastąpił silny wzrost na całym świecie w sektorze wózków widłowych. Niezależnie od ujemnej stopy wzrostu w zakresie dostaw w 2019 r. (-0,7%), spowodowanej głównie światowym spowolnieniem gospodarczym i wyjątkowo wysoką liczbą bazową w 2018 r.,a także słabym wzrostem w 2020 r. spowodowanym COVID-19; przewidujemy ożywienie i silny wzrost od 2021 r., przy czym wózki widłowe klasy 2 i 3 odnotują największy wzrost udziału w rynku. W perspektywie 2028 roku prognozujemy całkowitą liczbę przesyłek na 2,4 miliona sztuk, przy 4,5% wzroście.

Jakie są czynniki wzrostu w sektorze wózków widłowych?

   Po COVID-19 ożywienie w branży produkcyjnej będzie wolniejsze niż w branży logistycznej. Rozwój logistyki – centrów magazynowych i dystrybucyjnych – już napędzany boomem w handlu elektronicznym, był głównym powodem wysokiego popytu na całym świecie na wózki widłowe. Prawdopodobnie zostanie to przyspieszone po 2020 r., ponieważ przewidujemy, że pandemia doprowadzi do trwałej zmiany nawyków konsumenckich, a więcej osób będzie korzystać z zakupów online. Wskaźniki odzysku różnych klas wózków widłowych będą różne. Rynek wózków widłowych klasy 2 i 3 będzie bardziej dotknięty w 2020 r., ale ożywienie będzie szybkie. Nie wpłynie to na ogólny trend elektryfikacji. Według naszego modelu wskaźnik wymiany akumulatorów litowo-jonowych do akumulatorów ołowiowo-kwasowych nie zmienił się. Niedobór siły roboczej i tendencja do zwiększonej automatyzacji były również silnym bodźcem na rynku wózków podnośnikowych. Przewidywane przejście z pojazdów napędzanych silnikiem Diesla na elektryczny wynika z faktu, że rozprzestrzenianie się dużych magazynów dystrybucyjnych w ostatnich latach odbywa się w pomieszczeniach zamkniętych i wymaga znacznie wyższego poziomu zerowego hałasu i niskiej emisji. Elektryczne wózki są odpowiednie do takich środowisk i to nie tylko z powodu zanieczyszczenia. Wózki elektryczne zazwyczaj pokonują tylko krótkie odległości, co oznacza, że ​​ich zasięg nie stanowi problemu, powiedzmy, na 8-godzinnej zmianie. W przyszłości rynek pojazdów elektrycznych może być dalej wspierany przez rosnący trend w kierunku mikropełnienia e-commerce, w którym firmy budują małe magazyny w obszarach mieszkalnych, aby umożliwić dostawę tego samego dnia lub dostawę w określonych godzinach. Zakłady te muszą być ciche, ponieważ znajdują się w pobliżu domów mieszkalnych.

   Akumulatory kwasowo-ołowiowe od dawna są uważane za opłacalną technologię akumulatorów i zdominowały rynek elektrycznych wózków widłowych. Technologia jest niezawodna, a dostawy bezpieczne. Jednak akumulatory litowo-jonowe mają znaczną przewagę nad kwasowo-ołowiowymi, co opisano w następnym rozdziale. Przewidujemy, że szybki rozwój technologii akumulatorów litowo-jonowych i rozwój produkcji sprawią, że do 2028 r. pojazdy elektryczne, zasilane głównie akumulatorami litowo-jonowymi, zajmą 70% rynku wózków widłowych. Będzie to wzrost z 63% w 2019 r. ale w 2028 r. nacisk zostanie położony na źródła energii litowo-jonowej, które zajmą prawie 50% całego rynku nowych wózków widłowych. Wózki klasy 3 będą stanowiły 43% całej produkcji, a ponad 75% z nich będą wózkami akumulatorowymi litowo-jonowymi. Główni dostawcy wózków widłowych na całym świecie wprowadzili już modele akumulatorów litowo-jonowych. Pojawią się również nowi uczestnicy tego rynku, tacy jak BYD, którzy skupiają się wyłącznie na wózkach widłowych zasilanych akumulatorami litowo-jonowymi i wyprodukowali ponad 30 000 sztuk w 2019 r.

Energia elektryczna – Wyzwania.

  Nasze korzystne prognozy dotyczące mocy baterii litowo-jonowej nie oznaczają, że nie będzie żadnych wyzwań do pokonania. Akumulatory kwasowo-ołowiowe mają już silną obecność na hali produkcyjnej. Tylko wtedy, gdy firmy kupią nowe wózki widłowe, przestawią się z technologii kwasowo-ołowiowej na technologię litowo-jonową. Producenci wózków widłowych zasilanych bateriami litowo-jonowymi będą musieli wyraźnie określić zalety kosztowe technologii Li-Ion w porównaniu z kwasem ołowiowym. Początkowy wyższy koszt będzie musiał zostać zrekompensowany przez agresywny marketing zalet tej technologii, takich jak doskonała gęstość energii, żywotność cyklu, wydajność, niskie koszty utrzymania i krótsze czasy ładowania. W międzyczasie twórcy akumulatorów będą musieli dążyć do dalszego zwiększenia zalet tej stosunkowo nowej technologii akumulatorowej. Czasy ładowania są zawsze problemem, szczególnie w dużych magazynach, w których wymagania dotyczące ładowania dużej floty wózków mogą powodować niedopuszczalne obciążenie sieci.

  Amazon i Walmart w USA oraz Carrefour we Francji rozwiązały problem ładowania dużej liczby wózków jednocześnie za pomocą pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Rzeczywiście, te trzy firmy stanowią większość całego rynku wózków widłowych na wodór. Wysoki koszt początkowy zakupu i niewystarczające urządzenia do napełniania wodorem są głównymi czynnikami ograniczającymi rozwój wózków widłowych z ogniwami paliwowymi; jednocześnie wodór jest trudny do magazynowania i przemieszczania się, jest wysoce łatwopalny, a jego produkcja zależy od wykorzystania paliw kopalnych. Europa i Ameryka Północna już wykorzystują panele fotowoltaiczne do produkcji, aby zapewnić czystość, ale to z kolei podnosi całkowity koszt ogniw paliwowych. Z tych powodów, choć przewidujemy, że liczba pojazdów napędzanych wodorem wzrośnie, podczas gdy technologia jest w powijakach, jej udział w rynku będzie ograniczony. Warto tutaj wspomnieć o Plug Power. Amerykańska firma specjalizująca się w rozwoju wodorowych ogniw paliwowych, firma Plug Power przekonała wielu amerykańskich producentów wózków widłowych do nawiązania z nimi współpracy w zakresie budowy wózków napędzanych wodorem. Ponad 90% wózków widłowych napędzanych wodorem sprzedanych w 2019 r. znajdowało się na rynku północnoamerykańskim. Przewidujemy, że do 2028 r. Europa osiągnie 44,1% udziału w rynku, ale gdzie indziej  entuzjazm dla technologii, produkcja wodoru i uwodornianie są głównymi czynnikami ograniczającymi.

Trendy regionalne

   Wpływ COVID-19 będzie się znacznie różnić w zależności od regionu (ze względu na szybkość środków wdrażanych w celu jego ograniczenia) i wystąpi w przesuniętych ramach czasowych (np. Azja, a następnie Europa, a na koniec Ameryka Północna). W związku z tym Azja odnotuje pierwsze i najszybsze ożywienie, przy mniejszym wpływie w 2020 r. W porównaniu do innych regionów w 2019 r. Chiny stanowiły 37,9% globalnego rynku wózków widłowych, a następnie Europa i Ameryka Północna z udziałem odpowiednio 31,3% i 16,0%. W Europie ponad 80% wysłanych wózków widłowych zostało zelektryfikowanych w 2019 r. Podczas gdy liczba ta wyniosła 65% w Ameryce Północnej i mniej niż 50% w Azji. Wskaźnik penetracji zelektryfikowanych wózków widłowych w Chinach jest znacznie niższy niż w innych częściach świata. Relatywnie niska liczba w Azji zadziwia, biorąc pod uwagę, że lwia część produkcji akumulatorów litowo-jonowych znajduje się w tym regionie. Jednak Interact Analysis przewiduje, że na tym rynku nastąpi największy wzrost elektryfikacji w ciągu najbliższych kilku lat i wzrost współczynnika elektryfikacji APAC do 61% w 2028 r. Główną siłą napędową będzie polityka rządu w zakresie emisji.

    Ta wiedza pozwoliła czytelnikom rzucić okiem na pełny i szczegółowy raport Interact Analysis na temat sektora elektrycznych wózków widłowych, który określa, co uważamy za znaczące inwestycje i możliwości współpracy dla producentów wózków widłowych i producentów akumulatorów litowo-jonowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *