Nowy model wózka Hyundai serii 9 diesel

W pojazdach stosowanych w przemyśle, magazynach oraz fabrykach stosuje się różne instalacje napędowe, podobnie jak w autach. W przypadku wózków widłowych popularne jest stosowanie silników wysokoprężnych. Diesel jest jedną z najwydajniejszych opcji, ponieważ pozwala na większą sprawność konwersji energii chemicznej paliwa, co z kolei przekłada się na mniejsze jego zużycie, a więc niższe koszta eksploatacji. Taki silnik nie potrzebuje iskry z aparatu zapłonowego, dlatego doskonale nadaje się do pracy w ciężkich warunkach. Niestety, nie jest to rozwiązanie ekologiczne. Spaliny diesla są szkodliwe dla ludzi, a sam silnik ma większą emisję tlenków azotu w porównaniu do silników z zapłonem iskrowym.

Bardziej przyjazną środowisku opcją będzie wózek widłowy LPG. Liquefied Petroleum Gas, znany w Polsce jako propan-butan to wszechstronne źródło energii, które może pełnić także funkcję paliwa silnikowego. Zawiera węglowodory o krótszym łańcuchu, których spalanie przyczynia się do wydzielania mniejszej ilości gazów cieplarnianych niż w przypadku diesla czy benzyny. Co więcej, instalacja LPG jest niskociśnieniowa, dlatego zbiornik na paliwo jest lekki. Dzięki temu pojazd będzie bardziej zwrotny. Największym plusem jest jednak cena gazu, która w naszym kraju jest o ponad połowę niższa od ceny benzyny bezołowiowej.

Jakie jeszcze zalety mają wózki widłowe na gaz? Przede wszystkim charakteryzują się dużą mobilnością i elastycznością pracy. Wynika to z faktu, że butlę z gazem można szybko dostarczyć w dowolne miejsce i wymienić w kilka minut. Paliwo tego typu dostępne jest na praktycznie każdej stacji benzynowej, co pozwala usprawnić cały proces. Poza tym silnik na gaz jest cichy i nie przyczynia się do zanieczyszczania hałasem budynku. Największą zaletą pojazdów na paliwo LPG jest wszechstronność eksploatacji. Można ich używać nie tylko na zewnątrz targów czy hal, ale również w zamkniętych pomieszczeniach magazynowych, ponieważ cechują się niską toksycznością emitowanych spalin. Ponadto wybór takiego rozwiązania pozwoli na zmniejszenie częstotliwości wymian oleju i przełoży się na dłuższą żywotność wózka.

Istnieje jeszcze trzeci rodzaj napędu, który z powodzeniem instaluje się w wózkach widłowych. Jest to oczywiście zasilanie elektryczne, czyli akumulatorowe. Ostatnio pojazdy tego typu zyskują na popularności z uwagi na niższe koszta eksploatacyjne. Przy tym jest to opcja bardziej ekologiczna i nieporównanie cichsza od wózków spalinowych. Pojazd elektryczny nie wytwarza żadnych gazów cieplarnianych, a ponieważ energię czerpie z akumulatora litowo-jonowego, nie emituje hałasu typowego dla silnika. Niezależnie od tego, czy przedsiębiorca zdecyduje się na ten model, czy wybierze wózek na gaz, oba źródła zasilania będzie trzeba regularnie sprawdzać i serwisować, aby sprzęt działał sprawnie i bez zakłóceń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *