LONDYN, 25 marca 2019 r. / PRNewswire / - W 2017 r. Globalna sprzedaż wózków widłowych osiągnęła rekordowy poziom 1,334 mln sztuk, przy wzroście o 15,7% rok do roku; przy czym sprzedaż w Chinach wzrosła o 34,2% rok do roku do 497 000 sztuk, nadal zajmując pierwsze miejsce na świecie. W 2018 r. Rynek chiński utrzymał szybki wzrost, a sprzedaż wideł przewyższyła liczbę 500 000 sztuk w pierwszych dziesięciu miesiącach 2018 r. i prawdopodobnie zbliży się do 600 000 sztuk w ciągu roku. W przyszłości chiński rynek wózków widłowych będzie nadal miał ogromny potencjał wzrostu, a sprzedaż wózków widłowych w 2023 r. podwoi się w stosunku do roku 2018 r.

   Elektryczne wózki widłowe, szczególnie elektryczne wózki magazynowe, odnotowały najwyższe wskaźniki wzrostu w 2017 i 2018 r., Odpowiednio 48,4% i 49,8% (styczeń-październik). Wynika to głównie z intensywnego wprowadzania polityk ochrony środowiska, zwiększonych kosztów paliwa i dużego zapotrzebowania na logistykę magazynową. Wózki litowe są promowane poprzez roczną sprzedaż 10 000 sztuk; Anhui HeLi, Hangcha Group, EP Equipment, Noblelift, Ningbo Ruyi i Tailift bez wyjątku wyprodukowały własne wózki akumulatorowe litowe. Według China Forklift Association w 2017 r. w Chinach sprzedano w sumie 8 681 akumulatorów litowych. Chociaż z niewielkim udziałem w elektrycznych wózkach widłowych, sprzedaż wózków z akumulatorami litowymi szybko rośnie, a wielkość sprzedaży w 2018 r. wzrosła dwukrotnie od 2017 r. W miarę automatyzacji i inteligentnej logistyki sprzedaż AGV wzrosła. Główni producenci wózków widłowych, tacy jak Hangcha Group, LiuGong i Linde, wprowadzili wózki widłowe AGV, aby przejąć rynek.

   Rozwijający się rynek w Chinach skłonił wiele zagranicznych firm do szybkiego zoptymalizowania i zintegrowania działalności w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej. W styczniu 2018 r. Grupa KION zawarła strategiczne partnerstwo z Zhejiang EP Equipment; partnerstwo skoncentruje się na synergii wspólnego rozwoju produktu i łańcucha dostaw i oczekuje się, że obie strony będą bardziej konkurencyjne pod względem oferty produktowej. W czerwcu 2018 r. Hyster-Yale Materials Handling zakończyła przejęcie 75% udziałów w Zhejiang Maximal Forklift. W lipcu 2018 r. Spółki zależne Mitsubishi Logisnext - MF (Shanghai) Co., Ltd. i Shanghai Nichiyu Forklift Manufacturing Co., Ltd. zostały włączone do Mitsubishi Logisnext Forklift (Shanghai) Co., Ltd., która będzie odpowiedzialna za marketing i usługi wszystkich marek wózków widłowych Mitsubishi Logisnext w Chinach z docelowym poziomem sprzedaży przekraczającym 10 000 sztuk w 2020 r. Ponadto Hyundai ogłosił powrót na chiński rynek w Hangzhou w prowincji Zhejiang w czerwcu 2018 r. po opuszczeniu rynku w 2016 r., i wprowadził szereg nowych produktów.

   Tymczasem dwóch chińskich gigantów wózków widłowych integruje zasoby, aby być bardziej konkurencyjnym w zakresie kluczowych komponentów. W lutym 2018 r. Hangcha Group zainwestowała w Zhengzhou Jiachen Instrument Co., Ltd .; w tym samym miesiącu ZF założył spółkę joint venture o nazwie ZF-HELI Drivetech (Hefei) Co., Ltd. z Anhui Heli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *